Alla inlägg under juni 2013

Av driva-foretag - 19 juni 2013 22:55

Så heter Mia Törnbloms nya bok...
Lyssnar på den och får rådet att jag ska skriva bra-bok.
Tänkte kanske skriva här, för här är det lätt för mig att skriva...
Så om jag rabblar bra-saker får ni ha lite överseende...;)
Jag märkte när hon läser att jag har en massa egenskaper som jag gillar med mig själv, men som inte kommer fram så ofta i mötet med mina anställda...jag blir något jag inte vill va för att jag är så frustrerad över vår situation...
Jag vet att det inte är deras fel, men jag önskar bara att vi kunde få lite
j---lar anamma!! Så att vi är 9 som samarbetar och jobbar ihop, inte tre som sliter och sex som ska va ledig, ha fritid och vara sjuk... Jobbar vi allihop lite extra i låt säga tre månader så skulle skulderna va borta... Vi har ingen brist på jobb, vi har brist på engagemang...vi har brist på samarbete... Hur skapar man miljön för den utvecklingen när man måste jobba så hårt själv hela tiden??
Många tankar cirkulerar!
Mia Törnblom fastnade i knarkmissbruk och tog sig ur det... Vi har hamnat i ekonomisk kris, vi kan ta oss ur det!!
Vi måste bara hitta våra mönster och bryta de som inte är bra...
Vi kan, vi kommer att göra!!
Om ett år har vi 500 000 kr på kontot som buffert istället för att ha 450 000 kr i skulder!!
Målet är satt!
Nu kör vi!!

Av driva-foretag - 19 juni 2013 20:18

Vill inte ha personal som inte tar i lite extra sådana här veckor...
Vill inte ha personal som är borta samma två, tre dagar varje månad...
Vill inte lägga flera timmar på ett schema för tre personer som aldrig håller en endaste vecka...
Det är lättare att göra alla jobb själv än att bli besviken när någon annan inte gör sitt jobb...och vi ändå måste hoppa in och göra deras jobb...
Är det norm att man är sjuk någonting varje månad?
Är det ovanligt att en person är på jobbet varje dag en månad?

Min arbetsvecka har sett ut så här:
Måndag 7-17.30, 30 min lunch, planering och administration sedan jag kom hem 17.30-20.00
Tisdag 7-18.30 15 min lunch ( en korv på statoil) planering och administration 20.00-23.00
Onsdag 7-18.00, 30 min lunch, planering och administration 18.00-20.00
Imorgon ska vi på en Fönsterputs som vi måste bli klar med på en dag.. Förra året tog den 2,5 dagar att göra...
Plus att vi har en hemstädning på 3 timmar som måste göras mitt på dagen...
Sen tar vi en sup på midsommarafton och somnar!!

Vi måste förändra något!
Vi måste börja leva och inte bara jobba...
Trevlig kväll!


Av driva-foretag - 18 juni 2013 06:44

...och en sjuk...
Är så less!!
Diffusa symptom...
Jag orkar snart inte kämpa mer...

Av driva-foretag - 12 juni 2013 03:32

Har svårt att sova, tankarna snurrar, magen är orolig, ingen bra natt...
Ligger på ett hotellrum.
Är på uppstarten av Styrelsekraft, ett mentorprogram där jag blivit antagen som adept...650 sökande till 120 platser, så jag är utvald! Men det gör att jag känner krav, hur ska vi få ut mesta möjliga av det här?
Har jag tiden att lägga på det?
Hur, hur, hur???

Vår ekonomitjej gjorde en liten tabbe igår... Vi hade pengar på kontot 40 000 kr igår och vi har ju gett henne tillåtelse att betala fakturor... Men hon hade inte bokat bort de som redan var betalda, så ca 10 leverantörsfakturor är nu betald dubbelt...
Jag vill bara skrika!!! Det här är det svåra med att lämna bort...jag hinner ju inte med det själv så jag måste lita på att ngn annan gör det jobbet...blä!!!

Jaja, allt ordnar sig, men det känns så irriterande!!
Sov gott!

Av driva-foretag - 4 juni 2013 17:15

Jag sa till tjejerna imorse att jag inte beviljat semester imorrn utan att dealen var att de skulle hinna med sina kunder ändå denna vecka, alltså jobba in den tid de vill va lediga.
Fick till svar: "ja men jag jobbade ju 8 timmar igår"
Jo men för att jobba in en 8 timmars dag måste man jobba mer än 8 timmar de övriga dagarna i veckan... Jag tycker att det här är logiskt, men inte alla gör det alltså...:)
För mig är det skönt när jag säger det jag menar och vill säga...jag har en tendens att hålla min irritation inom mig och så bygger man upp ett helt berg av känslor... Nu sa jag det och det gick bra!
Ja naturligtvis var de inte glada på mig, men det behöver de ju inte vara..:)
Kallt som bara den ute, men vi ska på skolavslutning!!
55 000 kr på kontot när jag kom hem, det underlättar!!
Kram på er!!

Kfm

Av driva-foretag - 4 juni 2013 06:40

Är orolig i kroppen!
Igår mådde jag inte bra, orkeslös och yrslig... Jag försöker slappna av och gå in i jobbläge...försöka glömma allt annat och bara mata fönster, men det är svårt!
Telefonen ger mig ångest...det ringer så mycket och jag vet inte vad jag ska säga till alla kunder som vill ha hjälp...vi hinner ju inte med oss...:(
Jag började kolla upp möjlighet till rekonstruktion igår, vi måste nog gå den vägen...
Det gick över mer skulder till fogden nu i helgen och det var ju inte så bra.
Men då blev hon som sköter fakturering och bokföring orolig, och skulle plötsligt ha betalt med en gång för att fortsätta jobba med/för oss...
Jag har ju ingen koll längre på kundreskontra och leverantöesreskontra...
Jag vet bara att vi jobbar som tokig för att vända det här...
För en och en halv vecka sedan frågade en anställd om hon fick va ledig nu på onsdag för studentfirande... Jag sa att eftersom det redan är en röd dag denna vecka så blir det svårt. När almi var in och pratade med vår personal så kom bi fram till att om hon kunde jobba in sina kunder måndag/tisdag så var det ok... Men igår stod bilarna på jobbet kl 4 och på vita tavlan stod det vad som var kvar på trappstädningarna som låg på hennes lott denna vecka...och hon började prata om att ta en semesterdag på onsdag...gaaah! Jag har inte beviljat någon semester, jag har sagt att de kan få jobba in sin ledighet!

Ja problem, problem, problem...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards