Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Käppar i hjulet hela tiden!!

Av driva-foretag - 7 augusti 2013 21:43

Den här sommaren har vi haft 4 veckors semester! Det var väldigt längesen vi hade det. Men det behövdes! Och nu har vi svårt att komma igång och jobba, kroppen är liksom svag...

Vi åkte från stan och ner till mina svärföräldrar. Vi hade inte lyckats få ut alla löner för juni och all personal skulle ha semester samtidigt som oss så det stressade mig enormt att inte ha fått ut lönerna. Jag kollade kontot varje dag första veckan... Inga pengar kom in...vi grubblade och grubblade, vi hade ju jobbat så hårt i maj och juni. Varför kom inga pengar?
Kl 13.00 på fredagen kom det in 25000 kr...jag kunde slappna av, det sista av lönerna gick ut...
Men fortfarande var ngt fel.
Hon som hade hand om papperna mailade om att hon ville ha betalt för sin faktura som gick ut i juni. Jag skrev att jag behövde en kundfordringslista för att få veta förfallodagar så jag kunde ge besked om när vi kan betala.
Hon "glömde" skicka den dagen efter mitt mail då hon var in på kontoret. Sedan blev hon sjuk, så jag fick listan fem dagar efter mitt mail.
Då insåg jag att väldigt lite var fakturerat... De 25000 kr vi fick in var från vårt stora kontrakt med landstinget, och sen var det bara fakturerat 17000 kr till till dem... Grabbarna hade ju putsat 2 hela månader på sjukhusen, hur kunde så lite vara fakturerat?
Jag bestämde mig för att släppa det ekonomiska helt, min hjärna behövde vila!!
När jag kom hem kallade jag till möte för att reda ut problemen, men fick till svar att hon var på semester och kunde ha mötet i början av augusti.
Det blev av i tisdags, och där upphörde samarbetet.
Vi fick med alla papper tillbaka till kontoret.
Nu har jag fakturerat i två dagar.
Resultat: kundfordringar innan jag började 192 000 kr. Kundfordringar när jag var klar 473 000 kr.

Är det här klokt?
Vi fattar ingenting!
Hur kan man bara sluta att fakturera åt ett företag som man vet är i kris?

Idag var jag ute och joggade för första gången på väldigt länge. Det gick lätt! Mycket aggression skulle ut!
Nu kör vi! Det ser ju ljust ut! Vi har fortfarande fullt upp med jobb!
Om tre veckor kan jag skicka iväg 300 000 kr till...
Nu börjar vi driva företaget helt själva!

Sov gott! Det kommer jag göra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av driva-foretag - 19 september 2013 17:31

Gick och la mig igår när jag kom hem typ kl fem, halvsex på em/kvällen. Tänkte bara sova lite för att få bort huvudvärken...jo just det, vaknade halv tre på natten och var tvärpigg! Gick ner till datorn och jobbade fram till kl sex... Gjorde löner, ...

Av driva-foretag - 18 september 2013 17:35

For in till jobbet trots migränen... Har jobbat för mycket för länge, stressat för mycket för länge. Hade så mycket att ta itu med på kontoret och hade en hel kontorsdag framför nig, men har nog bara gjort en bråkdel. Kl fyra Sorterade jag och tog...

Av driva-foretag - 17 september 2013 17:03

Idag var första dagen på länge som jag planerade hur jag ville ha min dag och den blev precis så...? Gilla sådana dagar! En städning som normalt tagit mig 7-8 timmar förut tog idag 5..? Funderar om det berodde på matintaget? Igår bestämde jag mig ...

Av driva-foretag - 16 september 2013 21:33

Har inte tid... Hatar det uttrycket!! Vad gör jag med min tid? Har tänkt att jag ska sammanfatta min dag varje dag här på bloggen, men det har inte blivit av pga tiden... Idag väcktes jag kl 5.55 av min väckarklocka... Det var segt att komma up...

Av driva-foretag - 6 september 2013 07:05

Idag förfaller en massa fakturor hos oss... Vi har möjlighet att få in 185 000 kr idag om våra kunder betalar i tid...vilket de brukar göra. Jag har väntat på den här dagen så länge, och jag hoppas att det blir så förlösande som jag tror... Först ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards