Alla inlägg under juli 2013

Av driva-foretag - 20 juli 2013 16:16

Vi kom precis hem efter att vi haft "semester"...
Riktigt ledig blir vi nog aldrig och de här två veckorna var inget undantag.
Visst har vi vilat kropparna rent fysiskt men i hjärnan mal problemen på.
Vi har kommit fram till en handlingsplan och haft styrelsemöte, så det känns lite bättre...
Våra problem får fortgå till sista oktober i år max. Då ska vi vara skuldfri!
Veckan innan jul ska vi åka på semester till varmare land två eller tre veckor!
Vi behöver ladda oss själva en gång i halvåret om vi ska orka jobba som vi gör.
En årsplan ska göras så vi vet exakt redan nu vilka veckor vi behöver ha fler personal pga röda dagar mm.
Nu har vi något konkret att jobba för!
Nu kör vi!!

Av driva-foretag - 2 juli 2013 08:17

Nu är vi igång och putsar fönster på vårt stora kontrakt...
Och plötsligt måste jag gilla att vara spindel...
En spindel i nätet som löser problem åt de som jobbar...
Var det så jag ville att det skulle vara?
Jag gillar ju att jobba, men alla praktiska saker som ska lösas...är det kul?
Har lite att fundera på...

Av driva-foretag - 1 juli 2013 21:54

Otroligt vad tiden rusar...juni gick så fort!! Jag har smått panik...
Hon som har hand om ekonomin har inte fakturerat alla våra avtalskunder.. Personalen får veta av kunderna att de inte fått fakturor och blir uppgivna när de inte får sina löner i tid...
Vi jobbar och skickar över underlag för fakturering och tror ju att hon gör sitt jobb, man blir uppgiven!!
Nu har jag inte ens möjlighet att hjälpa henne heller, jag kommer inte åt vårt system...
Jag har ingen kontroll och hatar det!!
Vår kontakt på Skatteverket ringde idag, jag blir så lättad när jag pratar med honom... Han sa att vi kan ta det lugnt under semestern, det tackar vi för! Inget kommer att hända förrän 5/8 då han är tillbaka på jobbet igen, och då hoppas jag att vi betalat av mycket!
Sov gott!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards