Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Var ska jag börja...

Av driva-foretag - 19 augusti 2013 19:15

Det händer så otroligt mycket hela tiden, och vi ligger jämt steget efter!
Jag fick alla papper tillbaka på mitt bord förra tisdagen.
Mitt mål var att fakturera av bara rackarn, blev klar på torsdagen.
Skrev ett mail till vår kontakt på skv på fredagen och skickade med kundfordringslistan. Han hade nämligen skickat ett brev före semestern och varnat för att skv kanske skull dra in vår F-skattsedel, men han hade satt en postit-lapp på att inget skulle hända förrän han var tillbaka från semestern själv...
Han tog beslutet på torsdagen, mitt mail med förklaring till varför inte skatterna sjunkit gick iväg till honom på fredagen.
På måndag fick vi beskedet på posten. Jag tar allt som händer med ro och mitt mantra lyder: allt går att rätta till, det går att förklara, det går, det går, det går!!!
Fast på onsdagen sitter jag och ska ansöka om utbetalning av husavdraget och får nek från skv:s internettjänst...man måste ha F-skattsedel för att få ut husavdraget.
Här tappar jag ork och kraft...hur gör vi nu? Hur ska vi kunna lösa våra skulder om vi inte får begära ut husavdraget som kfm sedan utmäter?
Hur ska vi kunna lösa våra skulder om vi inte får fakturera våra kunder?
Frågorna hopar sig och svaren är få.
Vi pratar med vår kontakt på skv, han menar att alla våra gamla kunder/avtalskunder går att fakturera, dessa går på den gamla F-skattsedeln, men vi kan inte fakturera nya kunder.
Nu har faktureringen stått still en vecka igen, hur ska det här gå?

Tillbaka till ritbordet!
Likviditetsbudget! Hur ser det egentligen ut?
Allting faller på plats!
Det är bara fakturerat 37000 kr i juli!
Är det konstigt att vi har likviditetsbrist??!!
Lönekostnaderna ligger på 160 000 kr
Har vi haft lite jobb?? Nej vi har jobbat häcken av oss!!
Har vi lite jobb nu? Nej vi kan jobba häcken av oss nu med, men vem sköter då fakturering? Vem ska sköta bokföringen? Vem gör vad?
I december har vi positiv kassa igen, våra skulder peakar nu i augusti för att minska och vara borta i december!
Hade faktureringen skötts så hade vår begynnelseplan hållit, vi hade varit skuldfri i oktober...
Det finns hopp!
Hoppas bara inte det är försent!
Trevlig kväll!
Nu ska jag ut och jogga!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av driva-foretag - 19 september 2013 17:31

Gick och la mig igår när jag kom hem typ kl fem, halvsex på em/kvällen. Tänkte bara sova lite för att få bort huvudvärken...jo just det, vaknade halv tre på natten och var tvärpigg! Gick ner till datorn och jobbade fram till kl sex... Gjorde löner, ...

Av driva-foretag - 18 september 2013 17:35

For in till jobbet trots migränen... Har jobbat för mycket för länge, stressat för mycket för länge. Hade så mycket att ta itu med på kontoret och hade en hel kontorsdag framför nig, men har nog bara gjort en bråkdel. Kl fyra Sorterade jag och tog...

Av driva-foretag - 17 september 2013 17:03

Idag var första dagen på länge som jag planerade hur jag ville ha min dag och den blev precis så...? Gilla sådana dagar! En städning som normalt tagit mig 7-8 timmar förut tog idag 5..? Funderar om det berodde på matintaget? Igår bestämde jag mig ...

Av driva-foretag - 16 september 2013 21:33

Har inte tid... Hatar det uttrycket!! Vad gör jag med min tid? Har tänkt att jag ska sammanfatta min dag varje dag här på bloggen, men det har inte blivit av pga tiden... Idag väcktes jag kl 5.55 av min väckarklocka... Det var segt att komma up...

Av driva-foretag - 6 september 2013 07:05

Idag förfaller en massa fakturor hos oss... Vi har möjlighet att få in 185 000 kr idag om våra kunder betalar i tid...vilket de brukar göra. Jag har väntat på den här dagen så länge, och jag hoppas att det blir så förlösande som jag tror... Först ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards